اوج تشنج میان جنگجویان و رهبران طالبان

توفیق عظیمی

0 693

عده ای از طالبان در منطقه جنوب اخیراً از مواضع و سیاست های رهبران قطری شان انتقاد کرده اند و گفته اند که پس از توافق با ایالات متحده ، طالبان همچنان کشتار شهروندان ملکی را ادامه میدهند  و گروه سیاسی طالبان نیز برای تأمین هزینه زندگی از آنها سواستفاده می کنند. طالبان در منطقه جنوب یک فیلم مستند در رسانه های محلی منتشر کرده اند که بسیاری از اسرار رهبران آنها در ویدیو رسوا شده  است. در ویدیو طالبان  رهبران سیاسی شان را  به داشتن معامله با ایالات متحده و آتش بس قبل از معامله با آنها متهم کرده اند و گفته اند که رهبران سیاسی شان مشروعیت جنگ که کشتار خارجی ها برای آنها بود از آنها گرفته اند و هرگونه حمله به خارجی ها را منع کرده اند ، اما هر روز دستورات جدیدی را برای حمله به افغانها صادر می کنند. در این ویدئو که توسط عده ای از طالبان در جنوب افغانستان  منتشر شده است ، به زندگی مفشن رهبران و خانواده های آنها که در خارج از کشور زندگی می کنند اشاره شده است، اما جنگجویان طالبان و دیگر افغان ها در آتش سوزانده شده اند.

طالبان به آرامی از اهداف طالبان جنگی آگاه می شوند ، زیرا این حزب سیاسی نماینده کشورهای دیگر است و هرگز منافع افغانستان و آرزوهای مردم افغانستان را در نظر نمی گیرد و فقط کاری را می کند که باداران شان به آنها می گویند. در مستند طالبان جنوبی همچنین آمده است که جنگ چندین ساله طالبان جهادی علیه اشغالگری بود اما اکنون که نیروهای خارجی توافق کرده اند از افغانستان خارج شوند ، بهانه های دیگری برای جنگ می یابند. این سند به طور غیرمستقیم هشدار می دهد که اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد ، یعنی اگر آتش بس برقرار نشود و مذاکرات صلح به نتیجه نرسد ، بسیاری از گروه ها از جنبش طالبان جدا می شوند ، اسلحه های خود را به زمین می گذارند یا به همان گروه شورشی برای مبارزه میپیوندند.

 این اولین گروهی نیست که اعتقاد خود را به رهبران سیاسی خود از دست می دهند ، پیش از این ، طالبان در منطقه جنوب شرقی ملاقات کردند و رهبران سیاسی را مذاکره کننده ای خواندند که در فکر افغانستان و مردم افغانستان نیستند و منافع خود را دنبال می کنند. روشن است که پس از عقب نشینی نیروهای خارجی هیچ بهانه ای برای کشته شدن یک افغان وجود ندارد ، قبلاً هیچ فتوائی برای کشته شدن افغانها وجود نداشت ، اما طالبان از( GHQ )فتوا گرفتند و افغانها را به قتل رساندند. اکنون مشخص شده است که حمله به سربازان آمریکایی غیرقانونی است ، اما کشته شدن نیروهای افغان و غیرنظامیان افغان یک پاداش است. همانطور که رئیس دفتر سیاسی طالبان به طالبان مبارز دستور می دهد ، گروه های طالبان که هنوز در ناآگاهی هستند باید حداقل با یک عالم دینی مشورت کنند تا دلیل توجیه قتل افغان ها را دریابند. گشتن هیچ افغانی روا نیست ، این یک جنایت جنگی است که در این دنیا و همچنین در آن دنیا پاسخ داده خواهد شد. زمان آن فرا رسیده است که طالبان خود ، خانواده ها ، اجتماعات و سرزمین مادری خود را به رسمیت بشناسند و جلوی این جنگ شرورانه و خارجی را که به نفع دیگران است ، اما قربانیان آنها افغان هستند ، بگیرند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply