جنگجویان پاکستانی همگام با طالبان بر ضد دولت افغانستان می جنگند

 نیلوفر مستعد

0 592

طالبان غالباً در دفاع از خود گفته اند که ارتش و استخبارات پاکستان با آنها در جنگ همکاری ندارند و تمام جنگ در داخل افغانستان توسط طالبان افغانی مدیریت میشود .

علاوه بر جنرالان ، افسران و جنگجویان ارتش پاکستان ، گروه های افراطی دیگری نیز هستند که با طالبان همکاری تنگاتنگ دارند ، گروه هایی که مستقیم با پشتیبانی آی اس آی تمویل میگردند  و به نام جهاد در افغانستان به دنبال منافع پاکستان هستند.

با این حال ، علی رغم توضیحات طالبان ، هنوز برخی جسد ها را پنهان میکنند که از طریق خط دیورند به پاکستان از راه های قاچاقی برده میشوند و سپس در مناطق مختلف این کشور، مراسم جنازه های شان را بطور ویژه برگزار میکنند. این خبرامروز نیست ، بلکه این روند از ابتدای پروژه طالبان آغاز شده و تا امروز ادامه دارد، دهها جسد جنگجویان پاکستان از جنگ هلمند به آن کشور منتقل شده است ، و در آنجا ملاهای استخباراتی آنها را به طور علنی بیان کردند که کشته شدگان از جنگ افغانستان هستند.

در تازه ترین مورد نیروهای هوایی افغان در قندهار بالای مواضع طالبان عملیات را انجام دادند که در آن  20 تن از شبه نظامیان پاکستانی به هلاکت رسیدند. این شبه نظامیان مردم عادی نیستند ، چونکه نیروهای اطلاعاتی و نظامی پاکستانی افرادی را آموزش می دهند که در افغانستان جنگ را رهبری می کنند. این افراد به نام ملا و قاریان در میدان جنگ می جنگند که در اصل آنها جنگجویان ورزیده آی اس آی هستند که می خواهند طالبان را به جنگ های بیشتر تحریک کنند ، دستور می دهند که شهر وندان افغان را تلف نمایند  و به آنها کمک می کنند تا مکان های عمومی را تخریب کنند.

همچنان شاهد بودیم که در جنگ هلمند دهها پاکستانی کشته شدند که بعدا جسد های شان از طریق خط دیورند به پاکستان انتقال یافت  . علاوه بر اجساد ، مجروحان در بیمارستان های مختلف پاکستان تحت مداوا هستند و پس از بهبودی به خطوط نبرد رهسپار می شوند،

تا زمانی که طالبان در آغوش پاکستان باشند و پاکستان از شانه های طالبان به سمت افغانها شلیک کند ، این جنگ ادامه خواهد داشت و طالبان این جنگ را جهاد می نامند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply