اسلام عزیز به انسانیت ارج می گذارد

توفیق عظیمی

0 556

یکی از مهم ترین رکن نظام اجتماعی اسلام، حفظ جان و کرامت انسان و حرمت قتل اوست پس با توجه به مشکلات کنونی جامعه مان خوب است معلوماتی را در زمینه داشته باشیم:

خداوند متعال با دست خود انسان را آفرید و با قدرت خود او را عقل و فکر داد و به او شنوایی و بینایی بخشید. با توجه به دقت و باریک هایی که در آفرینش انسان به کار رفته است هیچ مخلوقی با وی برابری نمی کند.خداوند متعال در چند جای قرآن مجید داستان چگونگی خلقت انسان و مراحل متعدد آفرینش او را به تفصیل بیان کرده و او را اشرف مخلوقات قرار داده است. چنانچه می فرماید:{ انا خلقنا من نطفه امشاج نبتلیه فجعلناه سمیعا بصیراً} الانسان آیه ۲ .

ترجمه: ماانسان را از نطفه آمیخته آفریده ایم و چون او را می آزیم وی را شنوا و بینا کرده ایم و و ایضاً می فرماید {لقدخلقنا الانسان فی احسن تقویم} التین۴.

ترجمه:« ما انسان را (نظر جسم و روح) در بهترین قالب و زیباترین سیما آفریده ایم: » ارزش انسان به حدی است که الله تعالی تمام موجودات را برای خدمت به او آفریده و مخلوقات متعددی را به نفع او مسخر نموده یعنی تحت کنترل او در  آورده است.

ابرها متراکم در آسمان، اقیانوسهای بی کران در پهنه زمین، دریاهای متلاطم، رودخانه های روان، کشتزار های سرسبز و با طراوت، همه و همه موظف و مامور به خدمت انسان هستند و انسان اشرف مخلوقات می باشد و فرشتگان او را سجده نموده و تمام موجودات در خدمت او هستند.

پس پروردگار که انسان را با دست قدرت خود آفریده و به او مقام و جایگاه والایی بخشیده است چگونه می پسندد که این مخلوقش مورد اهانت قرار بگیرد و یا نابود گردد. به همین خاطر است که حق تعالی کشتن یک انسان را بدون مجوز شرعی مانند کشتن همه انسانها شمرده است.از دیدگاه اسلام جان هر انسان، مسلمان باشد یا غیر مسلمان، محترم است و گرفتن جان فقط حق جان آفرین است وبس. واقعاً چه قدر سنگین و غیر قابل تحمل است که یک انسان بی گناه که این قدر مورد لطف و مهربانی خالقش است، توسط یک انسان دیگر با سنگدلی و قساوت در یک لحظه کشته شود و قربانی ظلم و جور گردد. آیا قاتل سنگدل و بی رحم هیچ فکر کرده که مرتکب چه جنایتی شده و چه مخلوق با ارزشی را بدون اجازه صاحبش نابود نموده است؟ آیا قاتل ستمگر و جنایتکار می داند که چه شاهکاری از شاهکارهای قدرت الهی را تخریب نموده است و چه گلستان انسانیت و چه نهالی از باغ بشریت را پر پر و ویران کرده است؟ قطعاً آفریدگار توانا از این قاتل سنگدل انتقام خون مقتول را خواهد گرفت قتل انسان هر انسان به هرحال جرمی سنگین و خطرناک است اما قتل یک مسلمان با توجه به ایمان و اسلامش سنگین تر وخطرناکتر است به همین دلیل مجازات آن بسیار سخت تر و هولناک تر است.

پس با درنظرداشت آموزه های اسلامی، گروه های تروریستی به خصوص طالبان که به دستور بارداران خارجی شان و تطبیق پلانهای شوم آنها، مردم مسلمان و بی گناه کشور را مورد حملات تروریستی و انفجاری خویش قرار میدهند بدانند که این عمل شما جهاد نبوده بلکه جنایت با بخشیدنی است که در آخرت مورد عذاب الهی قرار خواهند گرفت.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply