جامعه افغانی وسگ‌های زرد برادران شغال !(۱۶۱) / محمد امین فروتن

0 903

زبان مان مو در آورد تا آنچه که لازمه اصلاحات بنیادی و متناسب به حال واحوال اقلیم و جغرافیا ی مملکت ما اند بیان کرده ایم ، حالا دور نه میرویم همین اصحاب واذنابی ِ از روشنفکری که به قول معروف بربستر حوادث همچون قارچ سبز میشوند از زمین و آسمان می بافند الا راه حل عادلانه بحران افغانستان و یاهم جوامعی که مصاب به ویروس کشنده به مانند ویروس جامعه افغانی شده اند . می گویند ، یک شرکت تجارتی اعلان داده بود که به مدیری با چندسال سابقهء موفق ، تسلط کامل به چندزبان خارجی و دارای تحصیلات عالی نیازمندیم، شخصی با تحصیلات اندک و بدون سابقه مدیریت و نا آشنا با زبانهای خارجی مراجعه کرد ، وقتی پرسیدند که برای چه اینجا آمده ای ، بلادرنگ جواب داد آمده ام بگوئیم که روی من حساب نکنید . !

این است که میبینیـــم بیش از ۱۵سال پـــس از آن همــه ” من وسلوای” که در بسته ها و چِک های صد ها میلیارد دالری  بنام اعمارو بازسازیی  جامعه افغانی به جُلگه های ارگ شریف سرازیر گشته است با صد تأسف و تألم که تمامی وابسته گان این جماعت مافیا ی روشن فکر همان کمیدی درام گذشته را درهمان نقش شعارهای مفتکی تکرار میکنند وشب وروز بوق میزنند که افغانستان دارای بهترین سطح زندگی در منطقه وجهان است .!! جالب است هرجا که مسأله پیشرفت تکنولوژی و صنعت در جامعه ما به پیش آید نمائنده گان همین مافیای غارتگر بین المللی که پس از اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ بصورت سورت بندی شده در اختیار سلطه گران بین المللی  قرار داده شد و پیوست به آن چه تحلیل های علمی شاخداری که در مجالس عزاداری و سوگواری برپانمودند .

https://www.youtube.com/watch?v=eThZuGrBlsg

      روسیه از طالبان حمایت میکند یا از منافع مشترک با پاکستان ؟

از دیر بدینسو ذهن و فکرتقریبأ همه تحلیلگران جامعه جنگزده افغانستان اخبار و احادیثی  احتوا میکند که گویا روسها ازتحریک  طالبان افغانستان در نبرد با مجاهدین دولت اسلامی شام وعراق ” داعش ” حمایت همه جانبه میکند. این درحالی است که وقتی به جنگجویان گروه طالبان بصورت مستقل مینگرند این گروه را آله دست شبکه های استخبارات پاکستان می خوانند . بنابراین استدلال که طالب گروهی جاده صاف کن اجرای عمق استراتیژیک پاکستان است منطق ابتدائی حکم میکند که به جای این همه صغری و کبرای ارتباط طالبان با روسیه به مشترکات دکتورین نظامی کشورهای روسیه و پاکستان باید نگریست ، و نقاط مشترک  این منافع را باید مورد مطالعه قرارداد .

 وباید به این پرسش نیز پاسخ قانع کننده ای  دریافت که چرا و چه زمانی آغاز عملی پروژه خلافت داعش در منطقه سبب گردید تا دوکشوری که زمانی دشمن هم دیگربودند به کاراستراتیژیک  مشترک نظامی متوصل ساخته باشد ؟ هرچند این قلم به مناسبت ای گوناگون به این نقطه اشاره نموده ام که اقلأ  افشای مرگ ملا محمد عمر مجاهد بحیث بخشی از عمق استراتیژیک پاکستان در مورد افغانستان بحیث نقطه عطف مناسبات میان پاکستان و روسیه ظاهر گشت .

https://www.youtube.com/watch?v=3fh3K7Yrdso

درست همان جا و درهمان نقطه اگر از یکسو دوکشور متخاصم گذشته همکاری و هم آهنگی نظامی و امنیتی را به حیث همکاران جدید به نمائیش می گذاشت از سوی دیگر پرده ازقطع  مناسبات و همکاری های استخباراتی روسیه و پاکستان با برخی از کشورها بویژه عربستان سعودی که گفته میشود جنگجویان  داعش را  بحیث یک پروژه برضد منافع جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چون روسیه و پاکستان که با ایران روابط خوبی دارند برملا میگردید . نباید فراموش کرد که تقابل منافع کشورهای منطقه با داعش و حامیانش ریشه در اندیشه های خشونت زای سلفی و گفتمان سنگواره ای دارد که جنگجویان دولت اسلامی شام وعراق از آن پیروی میکنند و مسأله دعوت در اسلام به اعمال شیوه جنایت درجامعه  مبدل شده است .میتوان گفت که نوع بنیادگرائی شریعتمدار  با اتکای مطلق ، مکانیکی و دگم به عنوان احکام ثابت و لایتغیر ، همه مکانی و همه زمانی تلقی میگردند ،  که این گفتمان در ابعاد اقتصادی و فرهنگی با رژیم توتالیتار عربستان سعودی گِره خورده است  . هرچند علی الظاهر تفاؤت ماهوی قرئت وبرداشت دینی که تحریک طالبان بر آن باور دارند با احکام شریعتمدار و ثابت که مورد عمل جنگجویان دولت اسلامی یا داعش است تفاوتی ندارند اما جهانی بودن گفتمان داعش که از حمایت نظامی و تسلیحاتی بزرگترین شبکه های جاسوسی برخوردار بود خط نوع بومی بودن قرئت طالبانی از شریعت را ازخط اندیشه های خشونت زای داعش مجزا ساخته است .

https://www.youtube.com/watch?v=RR3UYl7WpUc

 چنانچه برای نخستین بار سلاح و مهمات جهاد افغانستان  که از جانب سرتاج عزیز مشاوراسبق امنیت ملی صدراعظم پاکستان بر سازمان امنیت عربستان فروخته شد در اختیار جنگجویان داعش قرار داده شد و فردای آن جنگجویان داعش سوار بر موتر های جدید و در قطار های منظم برای انجام مأموریت مقدس بریدن سرهای از مخالفان راهی شام وعراق شدند . باید گفت که اجرای اعمال خشونت آمیز با مخالفان که عمدتأ شیعیان و مسیحی های عراق و شام به شمول مسلمانان دیگر اندیش  بنام شریعت سبب شد تا در برابر این گونه اعمال جنایت کارانه بنام شریعت اکثر کشورها ی منطقه به شمول روسیه به فکر این افتادند که هرچه زودتر باید جلواین  هجوم خونین را بگیرند و برای انهدام شان از جنگجویان طالبان که بحیث  سربازان عریان استخبارات نظامی پاکستان شناخته می شدند بهره برند ، برای نخستین بار نامه ای با دستخط ملا اختر محمد منصور از مقام  معاون وسرپرست  شورای رهبری تحریک اسلامی طالبان عنوانی ملا ابوبکر بغدادی صدوریافت .

البته باید گفت که بیعت های متواتر تحریک طالبان افغانستان و پاکستان  با ملا ابوبکر بغدادی که خودرا قریشی و اعرابی میدانیست  سبب گردیده بود تا با اقتضای منافع اقتصادی و ذخائر فروان نفت وگاز در آسیای میانه میان پاکستان و روسیه در حوزه منافع اقتصادی وجه بسیار قوی اشتراک بوجود آید لهذا طبیعی بود که از جنگجویان ارزان قیمت طالبان در راه رسیدن به منافع استراتیژیک کشورهای روسیه وپاکستان هم آهنگی عملی بوجود آید .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply