طالبان یک بار دیگر خواست مردم افغانستان را نادیده گرفتند

0 518

شمس حقجو_

پس از آن که گروه طالبان به خواست نماینده گان نقاط مختلف کشور که در لویه جرگۀ صلح زیر یک چتر حضور به هم رسانیده بودند پاسخ منفی دادند یکبار دیگر خاطر نشان ساختند که این گروه به خواست بر حق مردم افغانستان همانا که صلح و آتش بس می باشد، هیچ اهمیتی نمی دهند.

گروه طالبان که در واقع از گذشته تا اکنون یکی از خونخوارترین گروه ها در تاریخ معاصر و چند صد سال اخیر شناخته می شود تنها مسئله ای را که با جدیت دنبال می کنند و به آن ارج قایل اند فرمایشات کشورهای تروریزم پرور و دشمنان کینه توز منطقه مانند پاکستان و امثالهم می باشد زیرا در حال حاضر فامیل های رهبران طالبان با ناز و نعمت فراوان در زیر پر و بال آی اس آی و برخی دیگر از سازمانهای استخبارات منطقه فارغ بال و با یک دنیا امکانات زندگی می نمایند و مالک بهترین موتر ، خانه و غیره می باشند اما بر عکس رهبران این گروه جانی به دستور باداران خویش و با استفادۀ افزاری از نام مقدس جهاد مردم بیگناه افغانستان را ذریعه ئ یک مشت انسانهای خود فروخته همه روزه به خاک و خون می نشانند که نمونه ئ زندۀ آن در تازه ترین مورد کشتار بیش از 40 غیر نظامی در طول یک هفته می باشد.

هرگاه رهبران این گروه اندکی از جایگاه مردمی در میان مردم افغانستان بر خوردار می بودند به خواست های مردم مسلمان کشور احترام می گذاشتند و مسلماً خواست مشروع نماینده گان مردم را که آتش بس در ماه مبارک رمضان و نشست پای میز گفتگوهای رو در رو با حکومت افغانستان بود، پذیرفته و اجازه میدادند که مردم متدین افغانستان دست کم در جریان ماه مبارک رمضان که خداوند از آن به عنوان ماه رحمت و مغفرت یاد نموده است نفس راحت بکشند و به دور از دغدغه های انفجار و انتحار به طاعات و مراسم دینی خویش بپردازند. مگر واکنش ها و عکس العمل های رهبران بزدل این گروه به وضاحت نشان داد که این گروه جز خوش خدمتی به پاکستان ، ایران ، روسیه و عرب ها کار دیگری را در اولویت قرار نمی دهند.

در کنار این که طالبان درخواست برای آتش‌ بس در ماه مبارک رمضان از سوی نماینده گان مردم را رد نمودند یک گروهِ مدافع حقوقِ غیر نظامیان در افغانستان از ادامۀ جنگ ابراز تأسف کرده و از طالبان تقاضا کرده اند که از کشتار مردم عام دست برداشته و نگذارند تا مردم افغانستان بیشتر از این قربانی اعمال خشونت بار طرف های درگیر به ویژه طالبان گردند.

در همین حال و بر اساس گزارش تازنشر شده از سوی دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان، از اول ماه جنوری تا سی و یکم ماه مارچ امسال 581 فرد ملکی کشته و 1192 تن دیگر در کشور زخمی شده‌اند.

در حالی که اسلام دین صلح و اخوت است خداوند ج در کتاب مقدس مان (قرآن مجید) صلح را خیر و رستگاری خوانده است مگر گروه طالبان بدون توجه به احکام دین مبین اسلام بر کشتار مردم بیگناه افغانستان ادامه می دهند.

هرگاه به زعم طالبان اجرای اعمال شوم و غیر انسانی شان جنبه دینی می داشت هیچگاه شورای سرتاسری علماء افغانستان که در ترکیب آن بزرگترین و نخبه ترین علماء موجود هستند از موقف گروه طالبان حمایت می نمودند ، در حالی که این شورا با تمام قوت از موقف حکومت افغانستان حمایت نموده و گروه طالبان را بارها به گفتگو و مفاهمه دعوت نموده است.

اکنون که گروه طالبان به هیچ صدای صلح خواهانه ای حتا ندای صلح مردم و حتا علماء افغانستان، جز فرمایشات جنگجویانۀ باداران شان گوش نمی دهند به مردم افغانستان واجب است تا از این پس اجازه ندهند گروه تروریستی طالبان در مناطق شان دست به اعمال شوم و غیر انسانی بزنند و بر نیروهای امنیتی کشور نیز فرض است تا این گروه را به شدت زیر فشار حملات زمینی و هوایی خویش قرار دهند تا به سختی طعم تلخ جنگ و جهالت خویش را بچشند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply