فیض محمد زلاند چقدر تشنه خون افغانهاست

نیلوفر مستعد

1 1,805

در شبکه های اجتماعی یک کلیپ تصویری مربوط به فیض محمد ځلاند استاد پوهنتون کابل دست به دست شد که در آن به آتش بس از سوی گروه طالبان مخالفت کرده است و آتش بس را به نفع گروه طالبان ندانسته از رهبران طالبان خواستار افزایش خشونت ها در افغانستان شده است.

نامبرده در جریان صحبت های خود می گوید، طالبان باید آتش بس نکند، طالبان باید بعضی مناطق را تصرف کنند و جنگ را شدت بخشید تا در مذاکرات قدرت شانرا ثابت کنند.

آدم حیران می میماند، که زلاند استاد پوهنتون کابل است، که از همین حکومت معاش و امتیازات میگیرد، اما به طالبان پیشنهاد تصرف شهرها را می کند و برایشان می گوید که از حکومت شهرها و میدان های هوایی را بگیرید.

استاد فیض محمد ځلاند

اما شهرها و میدان های هوایی با کودتای سفید گرفته شده نمی تواند، مگر اینکه به جنگ بگیرد، مطلب و هدف آقای زلاند این است که به شهرها جنگ را بیاورید و مردم را بکشید، علت اش این را می گوید که رسانه ها با دولت است و هر روز در مورد شما تبلیغات و پروپاگاندا نشر و پخش می کند، نامبرده به صفت یک استاد از جریان خونریزی افغانها شرم نمی کند، مهمتر از همه این است که همین زلاند در رسانه صلح صدا میزند و در صفحه فیسبوک خود می نگارد که: یارب صلح و یارب آتش بس!

نامبرده ظاهر خود را فعال صلح خواهی معرفی می کند، اما چهره اصلی این شخص حال معلوم شد که در پشت پرده چقدر تشنه خون افغانها است.

نامبرده به عوض اینکه به عنوان یک استاد دانشگاه برای طالبان صدا و ناله افغانها را برساند که صلح و آتش بس کنید، برعکس از ادامه و افزایش خشونت ها برایشان می گوید، اما به طالبان این مشوره را نمی دهد که آتش بس مشروط باشد، در مدت آتش بس باید ادبیات صلح آمیز باشد، در میز های گرد از طالبان غیبت نشود، پروپاگاندا باشد و پیغام و کنایه ها نباشد.

زلاند به عنوان یک جوان و استاد دانشگاه باید طالبان را به نرمی دعوت می کرد و آنها را تشویق می کرد که فرصت پیش آمده برای صلح را از دست ندهند، اما این بدبختی افغانها است، که از یک مرجع علمی و آکادمیک یک جوان و استاد دانشگاه در افغانستان تروریزم سر برون میکند، و به ادامه جنگ تأکید دارد و از حالت فعلی افغانها شرم و حیا نمی کند، از حکومتی که امتیاز و معاش میگیرد حیا ندارد و از پول و بودجه حکومتی که برای تعلیم و تحصیل وی مصرف گردیده شرم و حیا نمی کند.

حالا روشن شد که این شخص بسیار مکار است، اما باز هم می گوید که این قصه پنج سال قبل در یک مجلس است، آقای زلاند مردم افغانستان را گوسفند فکر کرده است، پنج سال قبل هیچ قصه صلح مطرح نبود پس تو این خبر را به کدام آتش بس کرده یی؟ از طرفی هم پنج سال قبل خودت به دولت و اشرف غنی نعت خوانی میکردی در آن وقت میان تو و طالبان رفاقت نبود پس ما این صحبت هایت را به کدام دلیل قدیمی بدانیم؟

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

1 Comment
  1. Farman mukhlis says

    دعوت ميډيا لږ صبر او خوصله کوئ موضوغ وڅېړئ عمق يې معلوم کړئ او بيا خپروئ د هر شادوله نظر چې په حقيقت ولاړ نه وي مه يې خپروئ، استاد ځلاند يو ريښتونی افغان او د پښتون
    وژنې پښتون لوټنې او د پښتون ورکونې سرسخت مخالف دی استاد ځلاند ته د حکومت لخوا په لسګونو دندې ورکول کېږي ترڅو دی چپ کړی شي خو ده نه دي منلي.
    ځلاند د پښتون وژنې او پښتو ژبې خبرې کوي همدا يې جرم دی پښتو وايي د محبسونو د اکثريت او د ارګ د اقليت ژبه ده که دا يې جرم دی، که دا جرم هر پښتونپاله او وطنپاله بايد دا جرم وکړي، مړ هم زه او پړ هم زه

Leave A Reply