با روی کار آمدن “بایدن” طالبان در وضعیت بد قرار خواهند گرفت

توفیق عظیمی

0 470

 رسانه ها در روند انتخابات ایالات متحده آمریکا مورد تمسخر و بحث قرار دادند که دعای طالبان برای ترامپ جواب نداد و سرانجام جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ ، اکثریت آراء آمریکاییان را به دست آورد.

این موضوع پس از امضای توافقنامه دوحه بین ایالات متحده و طالبان به وجود آمد که طالبان آن را پیروزی خواندند. طالبان مجبور شدند که این معامله را انجام دهند زیرا آنها در طی 20 سال جنگ کنترل یک ولسوالی را به دست نیاورده بودند.

طالبان در جنگ 20 ساله تنها به کشتن و زخمی ساختن ده ها هزار افغان و تأمین منافع خارجی در افغانستان دست یافته اند.

از دید من گروه طالبان دیگری نمی تواند از آنچه که از جنگ بدست آورده اند مثالی بزنند که ما این یا آن کار خیر را برای آینده افغانها و افغانستان انجام داده ایم جز کشتار،وحشت و دهشت.

گروه طالبان پس از توافق دوحه ادعای پیروزی دونالد ترامپ را داشتند و آشکارا از او حمایت کردند و برای او آرزوی موفقیت در انتخابات کردند. طالبان امیدوار بودند که اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، ترامپ قدرت دولت افغانستان را به آنها تحویل میدهد. گرچه دونالد ترامپ هرگز حاضر به چنین کاری نشده است ، همانطور که بارها در حمایت و تامین بودجه نیروهای افغان گفته بود مگر طالبان هم انتظاراتی داشتند و ممکن است این چراغ سبز را به اشتباه را زلمی خلیلزاد برای طالبان نشان داده باشد. در رسانه ها پوست هایی منتشر شده است که طالبان برای ترامپ دعا کردند نماز های تهجد خواندند و برنده شده جوبایدن را غیرقابل قبول خوانده اند.

در بعضی رسانه ها با اظهار نظرها و طنز سیاسی گفته شد كه اگر دعای طالبان قبول شود ، بنابراین در بیست سال دیگر آنها بر منطقه ای تسلط پیدا می کردند. برخی نوشته اند که دونالد ترامپ را دعاهای طالبان شکست داده است زیرا او در انتخابات شکست خورده است و دعاهای طالبان اجابت نشده است و دعاهای آنان تبدیل به اشک شده است.

طالبان شاید ندانند که دعای قاتلان و ستمگران غالباً رد می شوند و غالباً زیر و رو می شوند، بنابر این همه افغان ها اکنون به طالبان تسلیت می گویند که مردی که در انتظار او بودند شکست خورده است. بنابراین اگر طالبان می خواهند هم خود و هم این کشور را بسازند و به خونریزی پایان دهند ، باید از طریق گفتگوهای صلح وارد شوند و به هر بهانه ای دیگر خون مردم را نریزند ، در این صورت دیگر نیازی نخواهد بود که منتظر انتخابات آمریکا بمانیم ، برای یکی دعا و برای دیگری گریه کنیم.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply