با تشدید خشونت ها ، سازمان ملل نگران وضعیت آوارگان است

توفیق عظیمی

0 590

 کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می گوید خشونت و زمستان های زود رس میلیون ها افغان را از نظر غذا ، آب و سرپناه با کم بود روبرو میکند فیلیپو گراند ، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز به تشدید خشونت ها اشاره کرد و گفت که این باران های زودرس میلیون ها افغان را مجبور به جستجوی غذا ، آب و سرپناه می کند.

گراندی گفت((پیامی را که در کنفرانس ژنو داشتم فراموش نکنید ، داشتن یک برنامه مشابه در طولانی مدت خوب است ، اما در کوتاه مدت ، میلیون ها افغان از جمله آوارگان به کمک های بشردوستانه احتیاج دارند.” آنها به غذا نیاز دارند ، به آب پاک نیاز دارند ، در بخش صحی و سایر موارد به سرپناه احتیاج دارند.)) رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می گوید نتیجه مذاکرات در حال انجام در دوحه ورود مهاجران افغان را روشن خواهد کرد.

 گرندی از همه تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران افغان خواست که پناهندگان و آوارگان را فراموش نکنند ، آنها از دید شما دور می شوند ، اما ممکن است به قلب شما باشند، اما طالبان با تمام اطلاعاتی که از زندگی آوارگان دارند جنگ را متوقف نمی کنند و هر روز مردم به خاطر جنگ از یک ولایت یا ولسوالی آواره می شوند و زندگی را در پناهگاه ها انتخاب می کنند.

 شما ببینید که به چه تعداد در افغانستان آواره شده اند ، از آنها بپرسید که چرا آواره شده اند. پاسخ این است که طالبان از خانه های شان به عنوان پناهگاه امن استفاده می کنند و آنها مجبور شدند به خاطر نجات جان شان به پناهگاه های امن بروند.

 دولت افغانستان آنقدرامکانات و بودجه کافی برای کمک به پناهندگان در همه جا، ساختن سرپناه و کمک به آنها را ندارد ، فقط کمک های اولیه را به نیازمندان می دهد. اگر مردم برای مدت طولانی از یک ولایت آواره شوند ، اما دولت افغانستان می توانست آن را از یک طریق دسترسی پیدا کند ، اما با جنگ طالبان هر روز در یک ولایت یا ولسوالی ، تعداد آوارگان هر روز در حال افزایش است.

 طالبان به خوبی می دانند که این خشونت زندگی بسیاری از مردم افغانستان را بدبخت کرده است ، اما آنها از خشونت دست نمی کشند و به دنبال بهانه های مختلف برای ادامه آن هستند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply