پهلوهای تاریک تغییر در رهبری طالبان

عارف نظری

0 530

 همزمان با ادامه صلح و جنگ و شکست سنگین طالبان در جنگ ، رهبری سیاسی و نظامی طالبان زیر سوال رفته است. امکانات بیشتری که در اختیار طالبان گذاشته می شود ، بخاطر جنگ است و در این ارتباط هر سال اهداف برای شان تعیین می شود. این هدف ها به چند نوع میباشد .

چه تعداد از شهروندان افغانستان باید در یک سال قربانی شوند

 چه تعداد اماکن عمومی باید تخریب و ویران شود

 چند ولسوالی و چند ولایت باید سقوط کند

 چه تعداد حملات انتحاری باید انجام شود

جنگ در کدام مناطق باید شدید یابد

چه نوع افرادی باید مورد هدف قرار گیرند

 چه تعداد قتل های مرموز و هدفمند انجام شود

 و…

این اقدامات ، جنایات و، ویران کاری ها در بودجه سالانه که باید انجام شود به طالبان پرداخت می گردد. اما این که مردم با گذشت هر سال از طالبان متنفر می شوند و از آنها رویگردان می شوند ،به این اساس در بسیاری از اهداف یاد شده کامیاب نمیشوند .

از یک سو ، توانایی ، شجاعت و تعرض نیروهای نظامی افغانستان و از سوی دیگر ، همکاری مردم مواردی هستند که در اکثر نقاط به طالبان فرصتی برای رسیدن به هدف شان را نداده اند. به همین دلیل طالبان تحت فشار هستند و کشورهایی که به طالبان امکانات و اهداف داده اند طالبان آنها را برای شان نتوانسته اند برآورده کنند. به همین خاطر که طالبان حمایت خارجی را از دست ندهند به طالبان گفته شده است که در سطح رهبری و ولایتی تغییراتی ایجاد کنند و رهبرانی را منصوب کنند که درکی از انسانیت ، اسلامیت و منافع ملی نداشته باشند ، (گرچه همین اکنون هم کسی در میان طالب ها وجود ندارد که شعور انسانی را بتواند مراعات نماید. )باید کسانی باشند که بتوانند اهداف را برآورده کنند ، مهم نیست که چه کسی قربانی می شود، کجا تخریب میشود، تمام تعینات و تغییرات ها در بالاترین سطح طالبان توسط استخبارات پاکستان انجام می شود و به همین دلیل ، کشورهای متخاصم فرصت و پول را در اختیار پاکستان قرار می دهند تا رهبرانی را انتخاب کنند که به دنبال منافع آنها باشند . این تغییرات را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply