نهم حوت روز ارجگذاری به جانفشانی های سربازان

نیلوفر مستعد

0 866

افغانستان در طول تاریخ قهرمان و افتخار آفرین بوده است. اگر در تاریخ صفحات پر افتخاری نصیب ملت ما شده است.  این هم  افتخارات تاریخی قبل از آنکه زعمای کشور مربوط بوده باشد مرتبط به تمام ملت مجاهد پرور ماست.

در زمان معاصر افتخارات کنونی مان در مرکزهای خون و شهادت، افتخارات جهادی مان که به عنوان بزرگترین پدیده عصر حاضر و به گفته برخی از زمامداران کشورهای مسلمان معجزه قرن حاضر است به تمام ملت مان به علمای کرام، به فرماندهان غیور، به جهادگران مؤمن به مادران داغدیده و پدران زجرکشیده است که در دوران جهاد از آغاز تا امروز با همه مشکلات پنجه نرم کرده اند و همه مشکلات را با روح آرام پذیرفتند. امروز که بار دیگر کشور ما در شرایط سخت و ناگوار قرار دارد، زمامداران سیاسی و رهبران جهادی باز به مشکل روبرو شده اند.

چه بسا از دشمنان کشور ما که در انتظار تجزیه ای افغانستان نشسته بودند و بسا از مردمی که به فکر آن بودند که  امروز یا فردا بحران عمیق سراسر کشور را فرا می گیرد. خداوند متعال ج مسلمانان را در سورة ال عمران آیه ۱۰۳ به اتحاد و مبارزه با هرگونه تفرقه دعوت می کند و از مسلمانان می خواهد که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوند.

رسول الله (ص) در جریان سخنرانی اش در حجته الوداع که شرایط خاص و حساسی بر مسلمانان حاکم بود بر اهمیت سه موضوع مهم اشاره فرمودند: که در آنها باید خیانت صورت نگیرد.

۱- اخلاص در عمل برای خدا ج ۲- نصیحت و خیرخواهی برای رهبران مسلمانان ۳- همبستگی و شرکت در اجتماع مسلمانان، این حدیث مبارک اهمیت حفظ اتحاد را در میان مسلمانان به روشنی بیان می کند.

حضرت علی کرام الله وجه خلیفه چهارم اسلام می فرماید: بزرگترین عامل پیروزی ملت ها اتحاد و همبستگی آنان است و مهم ترین علت شکست آنان تفرقه است ایشان همیشه مردم را به اتحاد و همبستگی دعوت می کردند.طوری که دیده می شود عده ای از زمامداران در پی بدست آوردن امتیازات خود اند و گاهی از طریق رسانه ها اخطار می دهند و امتیاز می طلبند. از سوی دیگر طالبان و هیئت مذاکره کننده آنان به وطن و اسلام دوستی حقیقی ندارند و از مذاکرات صلح شانه خالی می کنند و امیدهای مردم مظلوم ما را یه یاس و ناامیدی مبدل کرده اند. عملکرد ناروای آنان که منجر به تعبیه ماین های چسپکی و انفجارات می شود انزجار و تنفر مردم را هر روز بیشتر می سازد.

با درنظر داشت احکام الهی در پرتو قرآن و سنت طالبان باید با درک احساس وطن دوستی و ارزشهای دینی و اسلامی نگذارند تا دشمنان اسلام و افغانستان اهداف خصمانه خویش را عملی نموده باعث ناامنی بشتر در کشور شوند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply