کشتن کودکان معصوم برای چه؟

نیلوفر مستعد

0 488

این مسئله چون آفتاب روشن است که بعد از توافق طالبان با امریکا گروه طالبان به زعم این که گویا امتیازات بیشتری را کسب کنیم حملات خویش را در روستاها و ولسوالی های دور افتاده افزایش داده اند.

با آنکه همه میدانیم این باور گروه طالبان ناشی از خودخواهی و غرور کاذب شان می شود اما با آنهم گذشته از باورهای اعتقادی میتوان به گونه نسبی این عمل شان را توجیه پذیر دانست چون در بازی سیاست و برای رسیدن به قدرت از هر ابزاری استفاده میشود ولو این که به کشتار ده ها جوان برومند منتهی گردد.

با آن که طالبان به خوبی می دانند که با جنگ و پشت پا زدن به توافق صلح نمی توان راه به جایی برد اما با آنهم همه روزه شاهد جان دادن جوانان کشور در دو سوی خط(دولت و طالب) می باشیم.

گذشته از این آنچه را در اینجا می خواهم خاطر نشان کنم این است که از دید من رهبری گروه طالبان یا این که علاقمندی چندانی به صلح ندارند و می خواهند به هر بهانه ای پروسه صلح را به چالش بکشند و یا این که نفوذ عناصر اخلال گر در سطح رهبری آنان وجود دارد.

از دید من رهبری گروه طالبان از دو حالت که ذیلاً می آورم خالی نیستند:

نخست این که این گروه به راستی اراده واقعی برای آغاز گفتگوهای میان افغانان و برقراری صلح در کشور را ندارند .

دوم این که ممکن این گروه اراده برای برقراری آغاز گفتگوهای میان افغانان و استقرار صلح را داشته باشند اما در سطح رهبری این گروه افرادی باشد که عمداً از سوی حلقات استخباراتی برای مختل سازی روند آغاز مذاکرات میان افغانان مامور شده اند.

در هر دو صورت روی سخنم به سوی رهبران گروه طالبان است که چرا و با کدام انگیزه ای مردم عام را قربانی امتیاز طلبی های تان میکنید و شما ها که ظاهراً خود را داعیه دار اسلام ناب محمدی عنوان می کنید لطفاً پاسخ دهید که حضرت محمد(ص) در کدام غزوه کودکان و مردم عام را از دم تیغ کشیده است که شما با بیرحمی تمام سه کودک را به شکل بی رحمانه به قتل میرسانید؟

غرض واضح تر شدن این حرف باید یادآور شوم که گروه طالبان یک هفته پیش از روستای «سیلمنجی» ولسوالی کجران ولایت دایکندی سه کودک را اختطاف کرده بودند که باشنده‌گان این روستا پس از چندین روز تلاش ‌ و جست‌وجو، صبح روز دو شنبه 9 سنبله اجساد این کودکان را از یک کوه پیدا کرده‌اند و این در حالی است که افراد طالبان ماه گذشته در ولسوالی پاتوی ولایت مذکور یک فرد ملکی را تیرباران کرده بودند و  پیش از این نیز بارها شاهد چنین فجایع تکان دهنده از سوی این گروه بوده ایم که سر بریدن بیرحمانۀ تبسم خورد سال هنوز هم ذهن ما را ناراحت می سازد.

در همین حال خاموشی نهادهای حقوق بشری نیز در قبال این مسائل سوال برانگیز است.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply