پرده برداری از سرمایه های باد آورده طالبان در قطر

نیلوفر مستعد

0 536

رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی به نقل از منبع موثق در صفحه اجتماعی فیسبوک اش نگاشته است، رهبران سیاسی طالبان در قطر با مقامات آمریکایی و قطری بر سر معاملات مصروف اند. معلومات ها نشان می دهد که مقامات دولت قطر بر سر معادن های افغانستان با رئیس دفتر سیاسی طالبان ملا عبدالغنی برادر معامله کرده است، به ملابرادر یک میلیارد دالر پول سپرده است که برای اشخاص و افراد نزدیک خود توزیع کند که تا برنامه قطر را در افغانستان تطبیق کنند. به همین قسم مقامات کشور قطر به انس حقانی وبعضی رهبران طالبان خانه های مجلل، موترهای لوکس و پول هنگفت داده اند، که در افغانستان برای منافع قطر ساحات امن را به میان بیاورند.

بعضی اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر در این معاملات شامل نیستند، به آنهای که با این موضوع مخالفت کرده و یا این موضوع را رسانه یی ساخته است هشدار داده شده است که از عضویت دفتر سیاسی قطر اخراج می شوند. به همین منوال به اساس معلومات رحمت الله نبیل، از سرمایه گذاری زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز پرده برداشته شده است که در کشور قطر با یک شرکت قرارداد کرده است.

رهبران طالبان از افغانستان به قطر و از قطر به افغانستان جهت انتقال پول یک نهاد خیریه ایجاد کرده اند که بنام کمک به افغانستان پول را انتقال میدهند و آن را به اشخاص مورد نظر شان توزیع می کنند. معلوم میشود که از قبل رهبران طالبان ازاین معاملات پشت پرده با خبر نبوده و تاهنوز جنگجویان این گروه از این معاملات آگاهی ندارند ، اما بعضی فرماندهان محلی طالبان با خبر هستند که رهبران سیاسی طالبان در قطر بر سر معامله مصروف هستند. رهبران طالبان جنگ و صلح را آینده درخشان شان می داند، و تلاش های شان برای آینده این است که به همین قسم برای فرزندان و خانواده های شان یک زندگانی تضمین کننده را به ارمغان بیاورند .

به همین سلسله به شکل انفرادی هر یک از رهبران طالبان در صدد این هستند که برای بدست آوردن پول هنگفت و تضمین آینده برای خانواده و فرزندان شان با یک کشور خارجی ویا کمپنی خارجی معامله کنند. رهبران سیاسی طالبان باور دارند که فرماندهان جنگی آنان مصروف بدست آوردن منافع شان هستند، برای منافع خود می جنگند، از همین جهت است که در قطر به عوض مذاکرات صلح در فکر تجارت و بدست آوردن پول های هنگفت هستند و افغانستان برایشان مهم نیست که در آتش جنگ می سوزد. این همان معاملات است که از آنها پرده برداشته شده است، قبل از این هم شما شاید شنیده باشید که سرمایه گذاری های جاودانه ملا اختر محمد منصور در پاکستان به لیلام گذاشته شد. به همین قسم شماری از رهبران سیاسی و فرماندهان جنگی طالبان مصروف معاملات خود هستند که جنگجویان آنان از آنها خبر ندارند، اگر جنگجویان از این معاملات خبر شوند، یکروز هم در صفوف آنان جنگ نه خواهند کرد، طالبان برای جنگ شان مردم غریب را قربانی میکنند و بالای آنها برای منافع شخصی خودشان سرمایه گذاری می کنند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply