نیروهای امنیتی مستلزم حمایت بیشتر اند

نیلوفر مستعد

0 530

گروه جنایتکار طالبان با حامیان بیرونی آن ها تمام قوت و نیروی خود را به کار بست و با کمک صدا تروریست خارجی بر شهر لشکرگاه یورش بردند ولی نیروهای دلیر امنیتی کشور حملات آنها را عقب زدند حسب گزارش  رسانه ها ده ها تروریست طالب ، به شمول فرماندهان برجسته شدن ، والی نامنهاد این گروه و جنگجویان خارجی در درگیری های شهر لشکرگاه کشته و ده ها تن دیگر آنان زخم برداشتند .

وارد نمودن تلفات سنگین به شورشیان و پیشروی نیرو های امنیتی به قلب دشمن ناشگر آن است که نیرو های دلیر امنیتی متعهد اند تا از شرافت و عزت مردم پاسداری نموده و نگذارند که تروریستان و نوکران پاکستان دوباره امنیت و آرامش شهروندان افغانستان را به مخاطره کشانند آن ها سینه سپر میکنند تا مردم آسوده زندگی نمایند  با آن هم دشمنان این سرزمین به اشاره اربابان بیرونی شان دایما تلاش میکنند که وحشت و دهشت را میان مردم خلق کنند تا اربابان آن ها راضی شوند.

در حالی که گفتگو های صلح در قطر جریان دارد و نمایندگان این گروه در حالی مذاکره با هیات دولت افغانستان است ، این تروریستان با وقاحت تمام به منظور قدرت نمایی و کسب امتیازات بیشتر در مذاکرات دوحه ، حملات وحشیانه خویش را شدت بیشتر بخشیده است و عملا با راه اندازی حملات تهاجمی و تروریستی بر مردم ملکی سعی می ورزند که پروسه صلح را سبوتاژ نمایند و در اثر خشونت ها صد ها مسافر یا شکم گرسنه و وضعیت رقت بار در مسیر راه های مواصلات کندهار- هلمند گیر مانده اند و صدها تن از باشندگان مناطق جنگ زده و آواره گردیده اند .

از دیگر سو ، طالبان در توافقنامه که با امریکا به امضا رساند و اکنون تلاش دارد که این توافقنامه بنیاد گفتگوهای صلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان با طالبان باشد، متعهد گردیده بود که به شهر های بزرگ، شاهراه ها، قرارگاه های بزرگ نظامی و پایگاه های نیرو های خارجی حمله نمی کنند و روابط خویش را با جنگجویان القاعده قطع میکنند ، در حالی که در حمله ای گروه بر شهر لشکرگاه ده ها جنگجو خارجی عمدتا غیر قابل اعتماد است و به هیچ اصول و موافقانه پابند نیست و اراده از خود ندارند در حالی که خداوند بزرگ در قرآن کریم دستور داده است که به تعهدات خویش پابند باشید و به عهد خود وفا کنید ( اوفو بالعقود )

اکنون نیرو های امنیتی کشور مصمم اند که تمام نقشه های تروریستان را نقش بر آب نموده و آن ها را سرکوب کنند ، چنانچه در حملات دفاعی این نیرو ها ، صد ها تن از تروریستان طالب و همرزمان خارجی آنها به قتل رسیده اند و جسد هایشان در میدان های نبرد باقی ماندند .

می طلبد که مردم افغانستان ، ملا امامان ، رسانه ها ؤ فعالین مدنی و سیاسی دست به دست هم دهند اهداف و برنامه های شوم تروریستان و دشمنان افغانستان را ناکام سازند با تمام توان در کنار نیرو های امنیتی خویش ایستاده شوند چون حقایق این جنایتکاران برای همه اکنون آشکار گردیده است و تروریستان از دین و ارزش های آن سو، استفاده میکنند ، همچنین سربازان کشور که دور از خانه و کاشانه خویش در برابر دهشت افگنان ایستادگی میکنند و وظیفه دینی و میهنی خود را به خوبی انجام دهند در خور ستایش و حمایت است از این جهت همه هموطنان وظیفه دارند که با حمایت های پیگیر خود به این سربازان روحیه دهنده.

از دیگر سوء کشورهای دوست افغانستان و قدرت های که در جنگ علیه تروریزم در کنار مردم افغانستان ایستاده اند نیز باید بدانند که طالبان گروه غیر مستقل، وابسته و فاقد اراده اند آنها نمی توانند مستقلانه تصمیم بگیرند از این رو توافقنامه با این گروه به مثابه نوشتن روی یخ است که با گرم شدن هوا، آب میشود و از بین میرود تنها راهی که باقی میماند سرکوب و نابودی این گروه است.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply