باز هم موضوع تخلف از قوانین جنګ در ارغنداب

دوکتور م، عثمان تره کی

0 693

   ۱۸/۱۲/۲۰۰

سایت افغان – جرمن  سخنگوی نیمه رسمی اداره مزدور کابل بر مضمون اخیر اینجانب که در سایت های آریانا – افغانستان، دعوت و نن تکی آسیا به نشر رسیده است مطالب انتقاد گونه با چهار نام و عنوان و غالباً از جانب یک شخص به نشر سپرده است.

انتظار چنین انتقادی از موضع حکومت از جانب سایت افغان – جرمن گپ عادی است. آنچه غیر عادی جلوه میکند طرح انتقاد در یک مقطع  خاص زمانی است. من در سالیان اخیر در همین موضوع بخصوص صد ها مقاله در رابطه به جنایات جنگی به نشر سپرده ام. جنایتکاران جنگی را اعم از افغان یا غیر افغان از تیغ قلم کشیده ام . اما هیچیک مورد اعتراض قرا نگرفته است. انگیزه اینکه چرا امروز در دفاع قاتلین مردمان ملکی صدا اجنت های اداره کابل بلند میشود، اینست که امید قوی برای تأمین صلح پیدا شده است. متهمین بالفعل و بالقوه کشتار مردم ملکی از روز بازخواست به وحشت افتاده اند.

نظامیان و مدافعین شان در توجیه کشتن جناح دشمن همیشه دلیل میاورند که در برابر شان ملیشیای پاکستان قرار دارد. در رابطه به نفوذ ملیشیای پاکستان در صفوف طالبان اخبار ضد و نقیضی در بیست سال گذشته پخش شده است. گپ مهم اینست که اداره کابل و وکلای مدافع وی در موضع برحق انتقاد از طالب در اینکه صفوف خود را از ملیشیای پنجابی رنگین و سنگین ساخته است قرار ندارد. چه اردوی حکومت کابل خود زیر بیرق بیگانه ودر رکاب بیگانه میجنگد. سربازان اداره کابل افزار نقص حاکمیت ملی افغانستان بکمک کشور های متجاوز استند وطالبان که در بخش عمده هموطنان ما استند هم عکس العمل در برابر این تجاوز.

با کمال تأسف که امروز سربازانیکه میباید در دفاع از تمامیت ارضی و استقلال ملی در کنار مردم خود قرار میگرفتند به قاتل مردم خود تبدیل شده اند. سیزده طفل، زن و مرد میکه از یک خانواده در ارغنداب به شهادت رسیده اند، همه افغان،غیر طالب، غیر محارب و هموطنان اصیل سربازان قاتل اند نه ملیشیای پاکستان.

سرباز اداره کابل در پیشگاه عدالت از دو قصور و گناه خود باید جوابده باشد: یکی قتل بدون دلیل افراد ملکی غیر محارب و دیگری دفاع از یک حاکمیت تا مغز استخوان فاسد و آلت مقاصد بیگانه.

اردوی افغانستان در قرار گرفتن در دفاع از یک حاکمیت فاسد و ضد منافع ملی خود را شریک کلیه تخلفات حکومت میسازد. نظامیان از ادامه جنگ زیر بیرق بیگانه بر ضد مردم  تا سوء استفاده  حکومت از کود ۹۱ باید در کنار مسئولین حکومتی پاسخگو باشند.

این بنده خدا هر باریکه کشته شدن یک سرباز جوان هموطن خود را میشنود به همان اندازه متأثر میشود مثل اینکه یک عضو خانواده و یک فرزند خود را از دست داده باشد. هر باریکه خبر مرگ یک طالب بگوشم میرسد دنیای اندوه قلبم را میشکافد. هر دو طرف جنگ هیزم آتشی استند که دودش به ما و گرمی اش به دیگران میرسد.

اردوی بی احساس و فاقد درک افغانستان به عوض گشتاندن رخ تفنگ به استقامت سیاستمدارانی که مردم را با همدیگر در جنگ انداخته اند، بی دریغ به کشتن مردم خود وقت میگذرانند. نظامیانی که  میباید از سرحدات و تمامیت ارضی دفاع کنند وظیفه پولیس را به عهده گرفته و مصروف کشتار مردم خود اند. صد بار تأسف.

خداوند سایت افغان- جرمن را به صراط مستقیم منافع ملت هدایت فرماید. این سایت طی سالیان اخیر با مشی یک پهلو و جانبدارانه در رابطه به مسائل وطنی اکثریت همکاران قلمی خود را از دست داده است. « پایان »

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply